Verkkosivut ja -palvelut

Uuden verkkopalvelun tai vanhan uudistamisen tarpeessa? Dudella on pitkä kokemus erilaisten verkkoprojektien toteuttamisesta.

Räätälöityjä toteutuksia suurella sydämellä.

Toteutamme visuaalisesti päräyttäviä, vahvasti räätälöityjä verkkosivustoja sekä -palveluita hyödyntäen WordPressin koko potentiaalin. Kuuntelemme tarkasti tarpeitasi ja teemme kanssasi juuri sinulle sopivan toteutuksen, oli sitten kyseessä verkkosivusto yrityksesi esittelyyn tai laajempia toiminnallisuuksia sisältävä verkkopalvelu.

Laajan kokemuksemme ansiosta osaamme välttää yleisimmät sudenkuopat ja ajatella hieman pidemmälle; mitä tapahtuu kun tarpeet muuttuvat tai kävijämäärät kasvavat? Toteutamme verkkosivustot ja verkkopalvelut tulevaisuus mielessä.

Miksi valita Dude + WordPress?

  • Tunnemme WordPressin sielunel√§m√§n ja osaamme hy√∂dynt√§√§ sen koko potentiaalin.
  • Projektin hinta pysyy maltillisena ja jatkokehitys on kustannustehokasta, kun koko py√∂r√§√§ ei tarvitse keksi√§ uudestaan vaan varustelutasoa voidaan kasvattaa helposti my√∂hemmin.
  • Duden toteuttaman hallintapaneelin opettelu on nopeaa ja k√§ytt√∂ suoraviivaista.
  • WordPressin kehitt√§miseen osallistuvat sadat avoimen l√§hdekoodin puolestapuhujat ja my√∂s me olemme osaltamme tekem√§ss√§ WP:st√§ entist√§ parempaa.

Izmo Heikkilä, Luova johtaja

Sivustouudistus Bauer Medialle

Sivustouudistuksemme piti tehdä erittäin tiukalla aikataululla ja erilaisia vaatimuksia riitti enemmän kuin kehtaan myöntää. Kaikki alueet projektin aikataulutuksesta grafiikan asetteluun toimivat sujuvasti ja jämäkästi ja sivusto saatiin liveksi täydellisenä sovitulla aikataululla. Duden dudet rokkasivat. Vahva peukku.

Toteutamme verkkosivut räätälöitynä asiakkaan yksilöllisiin tarpeisiin. Valmisteemat eivät tule kyseeseen, vaan asiakkaamme saavat aina juuri heitä varten suunnitellun visuaalisen ilmeen ja teknisen toteutuksen.

Duden toteuttaman sivuston kanssa on helppo elää ja kasvaa vuosia eteenpäin. Sivuston kaikki sisältö kuvia myöten on asiakkaan itse helposti päivitettävissä.

Takataskusta löytyy muun muassa

  • Kansainv√§listen yritysten sivustoja, jossa liidit tippuvat suoraan markkinoinnin automaatioon
  • Tuote-esittelysivustoja monipuolisilla hakutoiminnoilla
  • Markkinointisivustoja
  • Blogeja pienell√§ twistill√§

Mielessä vähän suurempi savotta? Verkkolehti? Verkkokauppa? Kirjautumisen takana olevat sisällöt? Käyttäjien kanssa vuorovaikuttava kokonaisuus? Tai jotain ihan muuta? Onnistuu!

WordPress ei ole pelkästään alusta verkkosivuille. Kun tietää mitä tekee, saa sen taipumaan myös isompien projektien tarpeisiin kustannustehokkaasti ja pakettina joka kasvaa näppärästi verkkopalvelun mukana.

Tälläisiä on tullut tehtyä

  • Verkkolehti√§ jotka tukevat artikkelien tyyli√§
  • K√§ytt√§j√§n sijaintiin perustuvia karttapalveluita
  • Vuokraus- ja myyntiartikkeleita listaavia palveluita
  • Intranet-toteutuksia j√§rjest√∂jen sis√§iseen viestint√§√§n ja julkisten tietojen p√§ivitt√§miseen

Useilla yrityksillä on nykyään useampi erillinen järjestelmä, joista ainakin yhden integroiminen on tarpeellista ja viisasta. Saman tiedon kahdessa paikassa ylläpitämisestä päästään eroon ja prosesseista saadaan käyttäjälle yhtenäisempiä kokemuksia.

Olemme toteuttaneet lukuisia erilaisia integraatioita ja hieman huonompikin rajapinta taipuu meidän käsissä.

Esimerkkejä toteuttamistamme integraatioista

  • Sis√§lt√∂jen (esimerkiksi tuotetietojen) tuonti sek√§ p√§ivitys ulkopuolisesta j√§rjestelm√§st√§
  • Tietojen l√§hett√§minen ja p√§ivitys ulkopuoliseen j√§rjestelm√§√§n (esimerkiksi lomakkeista)
  • Verkkopalvelun oman rajapinnan toteuttaminen, jota muut voivat hy√∂dynt√§√§
  • Kirjautumiset ulkopuolisista j√§rjestelmist√§ (SSO)

Haluamme aina ylittää itsemme sekä yllättää asiakkaamme. Kun asiakas tuntee saaneensa enemmän kuin alun perin tilasikaan, olemme onnistuneet.

Hommahan haisee sille että se ei olisi ihan kusetusta.

Mites tämä käytännössä menee?

Määritellään

Otat yhteyttä, jonka jälkeen meidän Kristian palaa pian asiaan ja käy homman läpi teidän kanssa. Tarvittaessa palaveerataan etä- tai lähiyhteydellä.

Saat tarjouksen, jossa on avattu erilaiset verkkopalveluun tulevat toiminnallisuudet ja työvaiheet. Tarjouksessa esitetään myös alustava aikataulu projektille.

Jos hyväksytte tarjouksen, meillä lähtee Get Lucky soimaan. Sen jälkeen sovitaan aloitustapaaminen, jossa muodostetaan yhdessä toteutuksen raamit ja kantavat ajatukset, jotka ohjaavat tapaamisen jälkeen aloitettavaa työstöä.

Suunnitellaan

Visuaalinen työstö käynnistyy ja verkkopalvelu alkaa saamaan konkreettisia muotoja. Suunnittelija on tiiviissä yhteydessä teidän kanssa, muokaten mielenmaisemaa iteratiivisesti kohti yhteistä tavoitetta.

Suunnittelija esittelee kaikki oleelliset näkymät, jotta tiedät melko tarkkaan miltä sivusto tulee lopulta näyttämään. Suunnitteluvaiheen aikana viestintä voi olla melko runsastakin, jotta yhteinen sävel löytyy.

Kun verkkopalvelun ulkoasu on hyväksytty, on aika pistää ramppa kalkattamaan!

Toteutetaan

Visuaalisen ilmeen pääpiirteiden hyväksymisen jälkeen aloitetaan tekninen työstö, jonka aikana sivusto herätetään henkiin toiminnallisuuksien kautta.

Kun sivusto on demovaiheessa, se laitetaan näyttöversioon, jossa pääsette testaamaan ja kommentoimaan tulevaa verkkopalveluanne. Verkkopalvelu testataan ja viimeistellään saadun palautteen perusteella, samalla kun sisällönsyöttö on käynnissä.

Verkkopalvelusi julkaistaan ja sen jälkeen juhlitaan hetki, kunnes taas mennään mahdollisen jatkokehityksen merkeissä.

Wtf?

Usein kysytyt kysymykset

Sivuston toiminnallisuustoiveista sekä meidän ja asiakkaan välisestä kommunikaationopeudesta riippuen riippuen keskimäärin 1-3 kuukautta. Jos totta puhutaan niin voi mennä pidempäänkin, jos asiakkaan toivelista on pidempi kuin joulupukin parta.

Verkkosivuston voi ostaa kahdella tavalla: joko tuotteena tai palveluna. Me myydään sivustoa palveluna, mikä tarkoittaa sitä että se tehdään just sulle hikeä, kyyneleitä ja tupakkia säästelemättä. Ei siis käytetä mitään valmisteemoja, jotka ei ota huomioon sun yrityskohtaisia tarpeita tai anna muutenkaan paljoa pelivaraa brändin rakentamiselle. Ja kun kaikki tehdään räätälöiden, niin eihän sitä sivustoa silloin takahuoneen hyllyltä minuutissa vedetä.

Aikaa menee myös siinä, kun toteutusta suunnitellaan ja ideoita pallotellaan. Eikä me odoteta sitä, että asiakaskaan vastaa meidän kysymyksiin saman päivän puolella joka kerta. Pelkästään erilaiset kommunikaatioviiveet asiakkaan puolelta vie kokonaisajasta usein pari viikkoa.

Kyllähän siellä työtunneista puhutaan. Mitä enemmän toiveita asiakkaalla, sitä enemmän tunteja meillä menee niiden toteuttamiseen.

Keskimäärin sivustoon käytetään 50-150 tuntia, joka sisältää suunnittelua kuten aloitustapaamisen, materiaalin koostamista ja siihen perehtymistä sekä asiakkaaseen, kilpailijoihin ja toimialaan tutustumista. Tämän jälkeen päästään toteutukseen: Sivuston etusivuun ja muihin sivupohjiin mietitään käyttöliittymä ja visuaalinen ilme, joiden merkeissä istutaan jälleen alas ja jutellaan. Kun tarvittava visuaalinen paketti on kasassa, siirrytään tekniseen toteutukseen, joka jaetaan meillä front- ja back-kehitykseen (suomeksi: sellaisen koodaamista, joka määrittelee miltä kaikki näyttää eli front-end ja miten kaikki toimii eli back-end). Lopuksi usein vielä istutaan porukalla alas ihmettelemään, että miten tulikin taas näin erinomainen sivusto tehtyä.

Meidän kanssahan sekin hoituu, jos niin haluat. Kun sivusto on kerran huolella tehty, sen jatkokehittäminen on myös helpompaa. Tänä päivänähän mikään ei ole lopullisesti valmis, vaan analytiikkaa seuraamalla ja/tai käyttökokemuksia keräämällä sivuston markkinoinnillista tai viestinnällistä toimivuutta voidaan mitata ja siten myös kehittää paremmaksi.

Yes sir, we can boogie. Duden palvelimet sijaitsevat Suomen armeijan vanhaan kallioluolastoon rakennetussa korkean turvaluokituksen konesalissa ja käyvät 100% ekologisella tuulivoimalla.

Koska teemme toteutuksia ainoastaan WordPressillä, on myös palvelimemme viritetty ainoastaan sitä varten parhaan suorituskuvun takaamiseksi. Normaaliin webhotelliin verrattuna sivut latautuvat huomattavasti nopeammin ja toimintavarmuus on moninkertainen. Ulkopuolisista ratkaisuista poiketen, voimme reagoida mahdollisiin vikatilanteisiin jo ennen kuin asiakkaat huomaavat ne. Jos et usko, tsekkaa osoitteessa status.dude.fi kuinka luotettavat palvelimemme ovat.

Pienimpäänkin ylläpitopakettiimme kuuluu verkkotunnus SSL-sertifikaatilla, päivitykset, varmuuskopiot sekä tietenkin lyömätön aspamme, jossa ei chattibotti jaarittele eikä vuoronumeroita jaella.

No persana, kiva kuulla. Toimarin numero on 040 835 1033, johon kannattaa soittaa hetimmiten. Jos pre-paidista on puheaika tapissa, voit laittaa myös mailia osoitteella moro@dude.fi.

Muista, että hyvällä ja mietityllä tarjouspyynnöllä saat varmasti myös tarkimman tarjouksen ja parhaan hinnan. Lisätietoja hyvän tarjouspyynnön tekemisestä löydät blogistamme.

Täh? Soitellaanko?

Täällä haisteltiin, että siellä oltais ostohousut tai vähintään shortsit jalassa? Jätä puhelinumerosi alla olevaan kenttään niin Kristian kilauttaa takaisin.

Fuck the phone, I wanna send email

Bloggauksia verkkosivuista

Verkkosivujen ostaja: teetä sivut kerralla ja kunnolla

Verkkosivuja on helppo verrata talo- tai rakennusprojektiin, jossa on paljon palasia, liikkuvia osia ja erilaisia tekijöitä. Samat ongelmat nimittäin näkyvät usein rakennusmaailmassa.

Lue kirjoitus

Isojakin projekteja pienellä tiimillä Рnäin paletti pysyy kasassa

Voisi kuvitella, että pienellä tiimillä olisi koko ajan kädet täynnä työtä ja aikaa ei jää esimerkiksi asiakaspalvelulle. Se on kuitenkin harhaluulo, sillä kaikki sujuu aivan hienosti.

Lue kirjoitus