Paras chat-palvelu pienelle yritykselle

Myönnetään, verkkopalveluja tulee kahlattua syvemminkin läpi lähes päivätasolla. Harvemmin tulee vastaan yhtä hyvää tuotetta sekä yritystä, joka ottaa niin hyvin palautteen huomioon kuin ranskalainen Crisp. Dude on kartoittanut useita kymmeniä chat-palveluita, joista on muodostunut jo kaksi bloggausta:

6 parasta chat-palvelua verkkosivuille
6 parasta chat-palvelua verkkosivuille – osa 2

Jälkimmäiseen bloggaukseen on lisätty vertailun vuoksi kartoitus Crispistä, mutta se eroaa muista laadullaan niin paljon, että ansaitsee oman kokonaan bloggauksensa.

Crisp on chateista näteimmästä päästä ja siitä löytyy kaikki toiminnot mitä Dude tarvitsee. Täydellisen CSS-muokattavuuden lisäksi palvelu on selkeä ja miellyttävä käyttää. Kaikista hämmästyttävintä oli se, että palvelun kehitysjohtaja otti yhteyttä ja kertoi tykänneensä ulkoasumuokkauksistani niin paljon, että halusi käyttää niitä virallisessa tuotteessa globaalisti.

Screenshot 2016-01-28 14.04.20

Sain myös pääsyn Crispin Slackiin ja kävi hyvin nopeasti ilmi että Crisp kehittyy huimaa vauhtia ja ottaa käyttäjien palautteen mahtavasti vastaan.

Screenshot 2016-01-28 14.03.35

Kaikista mahtavinta tässä on ehkä se, että koko palvelu on ilmainen, ilman taka-ajatusta. Crisp keskittyy tarjoamaan asiakkailleen kokonaisvaltaisempaa palvelua, pitäen chatin ikuisesti ilmaisena. Bisnesmalli on tuttu monesta muustakin yrityksestä, esim. Slack on ponnahtanut suosituksi vastaavalla kaavalla.

Tulen päivittämään tähän bloggaukseen peukkuja sitä mukaa kun toimintoja tulee. Tänään julkaistiin Crispiin tekemäni ulkoasumuutokset sekä Windows-sovellus. Crisp on ilmoittanut julkaisevansa lisää toimintoja lähitulevaisuudessa.

Ilmainen!
Selkeä ja helppokäyttöinen käyttöliittymä
Mac-sovellus
Windows-sovellus
Reaaliaikainen kävijäseuranta
Väriteemat
Suomenkielinen
Käyttäjän geolokaation mukaan kielen tunnistus
Useamman käyttäjän tuki
Useamman sivuston tuki, mahdollista lisätä rajattomasti saitteja
Automaattiset käyttäjätiedot Gravatarista
Hyvät poissaoloindikaattorit ja oletusviestit
Täydellinen CSS-kustomointi sivuston puolelta
Tiedostojen lähetystoiminto
Toimii selaimella
Mahdollisuus vastata chat-viestiin sähköpostilla
Sähköpostikoosteet keskusteluista myös kävijälle
Näyttää kävijän kirjoitukset reaaliajassa, myös viestit, joita kävijä ei lähetä
Joustavat kehittäjät
Mobiilisovellukset
Kehittyvä API
Slack-integraatio (maksullinen)
Ei automaattiviestejä, mutta huhun mukaan suunnitteilla

Jos laajempaa liidigeneraattoria tai CRM-integrointia haikailee verkkosivuilleen, Crispin chatti ei ehkä ole oikea työkalu, mutta muuten Crisp on pienemmälle ja vähän suuremmallekin yritykselle loistava asiakaspalvelukanava.

Crisp on tällä hetkellä Duden päivittäisessä käytössä.

Rekisteröidy Crispiin tästä

Tykkää, jos pidit jutusta:

Jos rakastit, tee hyvä teko:

Kaljarahan antamisen sijaan voit lahjoittaa mielenterveystyöhön.

  1. 6 parasta chat-palvelua verkkosivuille

    […] Huom! Tsekkaathan myös uudemman kirjoituksen, 13. tammikuuta 2016 julkaistun 6 parasta chat-palvelua osa 2 sekä 28.1.2016 Paras chat-palvelu pienelle yritykselle […]

    Vastaa tähän kommenttiin
  2. Saku

    Lyhyen käytön jälkeen muutamia asioita, jotka ilmaisversiossa häiritsee. Maksullisessa näistä pääsisi eroon, mutta ehkä odotin liikaa ilmaisversiolta:
    – Ruudun alareunassa oleva chat -ikoni ei ole kustomoitavissa. Onko edes maksullisessa?
    – Värit säädetään valitsemalla väriteema, mutta sen tarkemmin ei voi ulkoasua säätää
    – Tekstit ovat erit Crispin käyttöliittymässä ja itse palvelimella. Esimerkiksi, jos valitsen tervetulotekstiksi ”Kuinka voimme auttaa sivumme kanssa?”, niin palvelimelle tulee teksti ”Miten voimme auttaa?”
    – Agentit näkyvät chat ikkunassa omina palleroinaan, vaikka valitsisin tilaksi ”Offline (näkymätön)”. Eli jos palvelulla on kaksi agenttia, ”Jorma” ja ”Veikko”, niin vaikka ”Veikko” olisi valinnut offline -tilan, niin silti chat-ruudun yläreunassa on Veikon pallero.
    – Hallintasivusto on kaukana intuitiivisesta

    … mutta silti ihan jees palvelu, joka toimii tarkoituksessaan. Kiitos arvostelusta, joka säästi meiltä aikaa :)

    Vastaa tähän kommenttiin
    1. Roni

      Moi Saku! Mukavaa että löysit bloggauksemme! Tammikuun 2016 jälkeen palvelu on melkoisesti muuttunut, mm. kaksi kertaa tullut redesign tässä välissä. Vielä kirjoittamishetkellä palvelu oli kokonaan ilmainen, nykyään ilmaisversiota on rajoitettu aika rankalla kädellä. Pitäisi tietysti päivittää bloggausta aina sen mukaan kun muutoksia tulee, mutta siihen ei hullukaan pysty ;)

      Enää ei täydelistä CSS-muokkausta saa edes maksamalla, mutta ymmärrän hyvin että yritys haluaa pitää palvelun core-ulkoasun omissa näpeissään. Toisaalta, Crispin jälki on niin tyylikästä, että ei ole meitä haitannut. Yleensä muovaamme nappulan itse ja triggeröimme siitä aukeamaan chatin javascriptillä, hyvä esimerkki ”Avaa chat” nappi tämän sivun oikeassa ylälaidassa sekä adminlabs.com oikea alalaita.

      Muista asioista kannattaa laittaa suoraan palautetta Crispien omien sivujen kautta tai contact@crisp.chat. Crispin tiimi kuuntelee kiitettävän hyvin palautetta ja kehitysideoita.

      Vastaa tähän kommenttiin

Kommentoi

Vaadittu kenttä