verkkosivujen ostaminen

Selaa kirjoituksia aiheittain

Kotisivut yritykselle kannattaa tilata digitoimistolta

Miksi ilmaiset ja laadukkaat tai halvat ja helpot nettisivut ovat mahdoton utopia? ”Eihän se ole ku näppäsee vaan!”. Verkkosivujen vähättelykulttuuri edesauttaa nopeita ratkaisuja, jotka eivät ole uskottavia.

Perjantaina, 18.12.2020

Kärpäsenä digitoimiston katossa: Näin Dudella viedään verkkosivuprojekti maaliin

Nettisivujen toteutus on monivaiheinen prosessi. Miten kuusihenkinen tiimi toteuttaa verkkopalvelun yritykselle? Nyt pääset backstagelle seuraamaan digitoimiston projektin kiertokulkua.

Perjantaina, 4.12.2020

Aika uudistaa verkkosivut? Näin teet verkkosivu-uudistuksen oikein

Digitaalisen maailman eläessä ja muuttuessa verkkosivujenkin pitäisi mukautua. Jos sivut jämähtävät paikalleen, kilpailijat menevät kehityksessä ohi. Kisan voittaa tiuhimpaan päivittyvät ja mielenkiintoisimmalta vaikuttavat verkkosivut. Milloin viimeksi kehititte verkkosivujanne?

Keskiviikkona, 23.9.2020

Ovatko hyvät verkkosivut myynnin tae? Näin luet tarjousta ja ostat hyvät verkkosivut

Tarjous verkkosivuista sisältää usein teknistä jargonia, joka on kuitenkin välttämätöntä ominaisuuksien listaamisen ja vakuuttavuuden kannalta. Kuinka lukea tarjousta, onko alustalla väliä ja saako verkkosivuilla lisää myyntiä aikaan? Lue lisää.

Tiistaina, 12.5.2020

Verkkosivujen ostaja: Teetä sivut kerralla ja kunnolla – miksi Dude ei lähde mukaan kolmannen osapuolen projektiin

Verkkosivuja on helppo verrata talo- tai rakennusprojektiin, jossa on paljon palasia, liikkuvia osia ja erilaisia tekijöitä. Samat ongelmat nimittäin näkyvät usein rakennusmaailmassa. Tämä on tarina siitä miksi Dude tykkää projekteista, joissa on mukana alusta loppuun asti Silloin tällöin tulee tarjouspyyntö projektiin, jonka joku toinen on aloittanut, mutta ei ole jostain syystä saattanut loppuun saakka. Tai […]

Perjantaina, 13.10.2017

Miksi digitoimiston verkkosivuilla ei kerrota hintoja?

Yrittäjä-tuotteistaja ja Pölli tästä -blogin kirjoittaja Jari Parantainen on useasti kirjoittanut muunmuassa yritysten hinnoitteluun liittyvästä viestinnästä. Rupesin tiistain aamupöppörössä pohtimaan asiaa digitoimistoyrittäjän näkökulmasta. Niin, meillähän ei ole verkkosivujen tai verkkokauppojen hintoja sivuillamme, vaikka ne ovat tuotteet, joita myymme. Miksi näin? miksi hintaa ”salaillaan”? Sanotaan että hinta pitäisi tietää heti. Mites kun hinta määräytyy työn mukaan […]

Tiistaina, 15.8.2017

Mikä niissä verkkosivuissa oikein maksaa?

Verkkosivujen hinnat puhuttavat aina. Aiheeseen on otettu kantaa meidänkin blogissa pariin otteeseen. Olemme pohtineet paljonko nettisivut maksavat sekä ottanut kantaa muun muassa perussivujen näkövinkkelistä, mutta vielä ei ole puhuttu siitä mikä niissä oikein maksaa. Se jää yleensä meidän ja tarjouspyynnön lähettäjän välille. Vaikka puhuttaisiin ns. ”perussivuista”, verkkosivut ovat aina suhteellisen laaja kokonaisuus. Harjaantuneeltakaan koodarilta mikään […]

Perjantaina, 24.3.2017

Millaiset ovat perussivut?

Mainostoimistoyrittäjänä kuulee toisinaan tiedustelua verkkosivuista, tai ainakin syytä olisi, jotta saisi leivän pöytään. Usein kysytään ”ihan perussivuja” ja hintatiedusteluihin on oikeastaan lähes aina pakko vastata lisäkysymyksillä, huolimatta siitä että kysymykseen vastaaminen uusilla kysymyksillä on lähtökohtaisesti epäkorrektia. Tässä asiassa se on kuitenkin usein välttämätöntä. Väitän, että ei ole olemassa ”perussivuja”, kuten ei myöskään ole olemassa arkkitehdin […]

Perjantaina, 10.4.2015