mainostoimisto

Selaa kirjoituksia aiheittain

Duden asiakkaat ovat supertyytyväisiä

Kysymme asiakkailtamme säännöllisesti palautetta Duden toiminnasta yleisesti sekä siitä, miten projektit ovat sujuneet. Me tykätään kehittää toimintaamme, joten tykkäämme myös saada palautetta! Asiakkaiden palautteiden perusteella meillä ei ole mitään järisyttävän isoa kehitettävää, silti parannettavaa on löytynyt jonkin verran. Ennen kuin päästään näihin parannettaviin asioihin, nostan muutaman avainluvun asiakstyytyväisyyskyselyn tuloksista. Noin 35% asiakkaistamme ovat löytäneet meidät […]

Maanantaina, 22.10.2018

Millaiset ovat perussivut?

Mainostoimistoyrittäjänä kuulee toisinaan tiedustelua verkkosivuista, tai ainakin syytä olisi, jotta saisi leivän pöytään. Usein kysytään ”ihan perussivuja” ja hintatiedusteluihin on oikeastaan lähes aina pakko vastata lisäkysymyksillä, huolimatta siitä että kysymykseen vastaaminen uusilla kysymyksillä on lähtökohtaisesti epäkorrektia. Tässä asiassa se on kuitenkin usein välttämätöntä. Väitän, että ei ole olemassa ”perussivuja”, kuten ei myöskään ole olemassa arkkitehdin […]

Perjantaina, 10.4.2015

Pikakelaus Duden kevääseen

Duden sivuilla on ollut valitettavan hiljaista jonkin aikaa, mikä on täysin tiedostettua. Töitä on paiskittu ja ”suutarin lapsella ei ole kenkiä”, sanotaan. Uudet kengät on kuitenkin tulossa kesällä, se lupaus ollaan itsellemme asetettu. Lomailimme hyvissä ajoin pääsiäisenä, jotta kesän pystyy painamaan raakaa duunia mieli virkeänä. Juha lomaili Kroatiassa ottamalla varaslähdön kesään ja toi auringon mukanaan […]

Maanantaina, 28.4.2014

Digialan odotukset ja toiveet vuodelle 2014

Niin sitä vaan vuosi vaihtui, että pätkähti. Aika tarkastella tätä vuotta vähän tarkemmin. Mihin web design ja digitaalisuus on mahdollisesti menossa, mitä asioita pitäisi tehdä paremmin ja mihin keskittyä tarkemmin jatkossa. Vuosi 2013 oli monessakin mielessä käänteentekevä, ei pelkästään omassa elämässä, vaan myös yleisesti ottaen web-alalla, netissä. Tietoisuus netistä ja liiketoiminnasta netissä on parantunut kun […]

Torstaina, 2.1.2014

Sosiaalinen media – hapatusta vai todellista hyötyä?

Kun toiset saattavat vielä lukea hyväksi havaitun fyysisen sanomalehden aamun kahvipöydässä, itse plärään joka aamu 50-100 uutta artikkelia Feedlyni kautta ja luen Twitterin aamutweetit. Tänä aamuna Twitterissä silmään osui kaksikin loistavaa artikkelia, joista on pitänyt tuoda jo aiemmin oma mielipiteeni esille. Yle kirjoitti tänä aamuna otsikolla Asiantuntija rauhoittelee: Digijälkiä turha pelätä – ”Harvalla meistä on […]

Keskiviikkona, 23.10.2013

Digitoimisto on nykyaikainen mainostoimisto

Joku saattaa ihmetellä, että mikä ihmeen ”digitoimisto”? Meille digitoimisto on lyhyt ilmaisu käsitteelle ”digitaalinen mainostoimisto”. Perinteinen mainostoimisto tekee ainakin grafiikkaa, mainontaa, yritysilmeitä ja markkinointia. Niitä tarroja autoissa ja julisteilta messuilla, you know. Me teemme kaikkea sitä, mutta olemme ennen kaikkea netin kehityksessä mukana tekemässä ja kokeilemassa uusimpia web-tekniikoita, sekä päivittäin läsnä alati kasvavassa ja kehittyvässä […]

Keskiviikkona, 5.6.2013

Firma pärähti pystyyn

Sunnuntai-illan aurinko laskee Mäki-Matin taakse, tai sinne jonnekin. Pari jamppaa istuu Jyväskylän ydinkeskustassa toimistolla ideoimassa, takomassa koodia ja vääntämässä graffaa. Takana erittäin kiireisiä päiviä, satoja kuppeja kofeiinia sisältävää juotavaa, tuhansia rivejä koodia ja vihdoin osaa jopa henkäistä – oman yrityksen sivut ovat vihdoin pystyssä ja voi vihdoinkin julkisesti sanoa ääneen olevansa yrittäjä. Kelataanpas vähän kulunutta […]

Sunnuntaina, 2.6.2013