Taidamme olla vähän erilainen digitoimisto

Odotitko ylivirallisia pukumiehiä tai myyntijargonia suoltavia konsultteja, joiden puheista et ymmärrä yhtään mitään? Sellaista dudea et täältä löydä.

Digitoimisto Dude on keväällä 2013 perustettu neljän ukon tehoyksikkö. Teemme tiukkoja toteutuksia laadusta tinkimättä. Jokaisella dudella on omat erikoisosaamisensa, jotka sopivat saumattomasti yhteen. Vahvuuksiamme ovat alan laaja tuntemus, ajantasainen osaaminen ja jatkuva uuden oppiminen, ketteryys sekä maanläheinen palvelu.

Asiakkainamme on monia eri alan yrityksiä, joiden kanssa olemme toteuttaneet monipuolisia verkkoprojekteja. Verkostostamme löytyy yhteistyökumppaneita tarjoamaan ratkaisut esimerkiksi valo- ja videokuvaukseen sekä sisällöntuotantoon.

Olemme myös aktiivisesti mukana Suomen WordPress-yhteisön toiminnassa ja julkaisemme paljon avointa koodia.

4 Dudea
200+ Projektia
833% Tuloksen kasvu (2016)
2 Ryssityt projektit

Boys of summer

Aamut ei oo mun feivörittejä, ne vois kieltää lailla. Yhdeltätoista alkaa vasta silmät aueta, neljännen espresson jälkeen.

Roni Laukkarinen

Perustaja, teknologiajohtaja

Älä hättäile, istu mättäille. Kyllä se pipo vielä löytyy.

Juha Laitinen

AD, hupiukko

Lisää vesi, poista purut... tää meidän kahviautomaatti on kuin joku helvetin moderni tamagotchi, koko ajan saa olla hoitamassa ettei se kuole käsiin.

Kristian Hohkavaara

AD, toimitusjohtaja

Etiäpäi sano koodari luodessa kaunista koodia tähän maailmaan. Kaunista koodia, sitä ei ole koskaan liikaa.

Timi Wahalahti

Taustakehittäjä

Kohtaavatko arvomme?

Rehellisyys

Meiltä on turvallista ostaa, koska emme varsinaisesti osaa myydä - et tule siis saamaan meiltä epämääräistä tarjousta tai ontuvaa myyntipuhetta palvelusta, jota et todellakaan tarvitse. Vaikka päivämme ovat gridiä ja devausta, niin silti haluamme puhua asiakkaidemme kanssa suomea ja tulla ymmärretyiksi. Vaikka kyseessä on yritysten välinen liiketoiminta, niin silti sitä tekevät keskenään ihmiset.

Laatu

Meille laatu tarkoittaa sitä, että jokaiseen uuteen asiakkaaseen tutustutaan huolella ja verkkosivustolle/-kaupalle suunnitellaan ulkoasu, joka on parempi kuin yhdenkään samalla toimialalla toimivan kilpailijan. Emme turvaudu sivuston suunnittelussa valmisteemoihin eikä koodipuolella mennä siitä, mistä aita on matalin. Myös oman talon sisältä löytyvät palvelinratkaisut sekä oma tuotekehitys palvelinongelmien valvonnassa ovat meille tärkeä osa Dude-laatua.

Maalaisjärki

Me emme ole hirveän hyviä suoltamaan korkealentoista konsulttijargonia tai tekemään satasivuisia myynti-/markkinointisuunnitelmia. Alkutapaamisen jälkeen pyrimme jo hyvin pian olemaan todellisen tekemisen parissa, jotta verkkosivustosi tai -kauppasi olisi mahdollisimman pian julkaistu.

Huumorihommat

Vaikka teemme usein kovaa duunia ja pitkää päivää, pidämme myös huolen siitä että huumori ei jää liiaksi takavasemmalle. Hevosnaamari vedetään tarvittaessa päähän ja tilannetta saatetaan myös joskus keventää tilanteeseen sopivilla YouTube-videoilla. Toisinaan tilanne - ei toki joka päivä - saattaa vaatia jopa Jyväskylän toiseksi vanhimman seurusteluravintolan Sohwin palveluita.

Yritykseen liittyviä kirjoituksia

Mitä läppärin kansi kertoo omistajastaan? esittelyssä Duden mäkkien takakannet

Nörteillä on usein ihmeellisiä fiksaatioita, muunmuassa läppäritarroihin. Täytyy sanoa, että minunkin Macbookini kansi oli puhdas kuin vastatiskattu juomalasi vielä joitakin vuosia sitten. Katso dudejen kannet!

Roni Laukkarinen

Tältä näyttää Duden kulma – muuttokuulumiset Jyväskylän ytimestä

Jyväskylässä asuvat ovat ehkä huomanneet Gummeruksenkadun kulmassa jotain uutta ja mystistä.

Roni Laukkarinen

Miksi digitoimiston verkkosivuilla ei kerrota hintoja?

Niin, meillähän ei ole verkkosivujen tai verkkokauppojen hintoja sivuillamme, vaikka ne ovat tuotteet, joita myymme. Miksi näin? miksi hintaa "salaillaan"? Emme salaile hintoja. Asia ei vain ole niin yksinkertainen.

Roni Laukkarinen

Duden virallinen operointimanuaali julkaistu

Päivittäiset asiat ovat olleet talon sisäisesti tiedossa jo iät ja ajat, mutta erinäiset dokumentaatiot pyöri pitkin Dropboxin sisäisiä kansioita, mikä missäkin ja milloinkin. Nyt kaikki on koottu kivasti yhteen, avoimeksi operointimanuaaliksi osoitteeseen handbook.dude.fi.

Roni Laukkarinen

Dude kehittyy ja toimitusjohtaja vaihtuu

Duden uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Kristian Hohkavaara yksimielisellä päätöksellä. Minä (Roni) siirryn vastaamaan tekniikasta teknologiajohtajan roolissa.

Roni Laukkarinen

Onko WordCamp Europe kasvanut liian isoksi? – WCEU17 tärpit

WordCamp Europe 2017 lähenee hurjaa vauhtia, mutta onko WCEU kasvanut liian isoksi? Kirjoituksessa pohdintaa aiheesta sekä tärpit ohjelmasta.

Timi Wahalahti

Näin Duden sivustouudistus tapahtui, vaihe vaiheelta

Tämä versio Duden nettisivuista oli mahtava yhteistyöprojekti. Sivustolla on jokaisen neljän ukon mieltymyksiä ja tuotoksia tasapuolisesti ja toivomme, että se näkyy. Tässä artikkelissa pilkon sivuston palasiksi ja avaan jokaisen palasen tarkemmin auki.

Roni Laukkarinen

Duden harharetki palvelinmaailmassa

Syksyllä 2016 sattui tilanne jota ei toivoisi edes pahimmalle kilpailijalleen, joka piti Duden teknisen tiimin hereillä lukuisia öitä viikko toisensa jälkeen, vaikutti käynnissä oleviin projekteihin, firman yleiseen mielialaan ja ennen kaikkea asiakkaittemme internetnäkyvyyteen.

Timi Wahalahti

{{ post.title }}

{{ post.excerpt }}

{{ post.author.name }}