web-suunnittelu

Selaa kirjoituksia aiheittain

Verkkosivujen latausnopeus – Onko Google PageSpeed Insights hyvä mittari vai sulaa hulluutta?

Sivuston latausnopeuteen vaikuttaa monta eri tekijää. Googlen silmissä sivusto on hyvä muunmuassa silloin kun koodia on oikein hyödynnetty. Mutta mikä oikeastaan on ”oikein”. Kannattaako Googlea miellyttää? Se selviää pian.

Keskiviikkona, 9.12.2020

New dude on the block!

Me Dudella nauramme partaamme, kun saimme tähtitason suunnitteluosaamista ja -kokemusta taloomme. Asiakkaamme saavat jatkossa nauttia Karin työn herkullisista hedelmistä ja niitähän riittää poimittavaksi aivan kaikille.

Tiistaina, 19.11.2019

Sano ei tylsille verkkosivuille – animaatio ja liike jää mieleen, katso parhaat esimerkit

Nykyään saa aikaan paljon muutakin kuin giffejä alleviivatun linkin värin muuttumista. Nettisivun animoinnissa vain taivas on rajana. Nettiä voi animoida parhaimmillaan Pixar-tyyliin, jos vain ideat ja mielikuvitus riittävät. Täytyy kuitenkin muistaa, että liialliset animaatiot ja efektit pahimmillaan kääntyvät itseään vastaan. Visuaalisuus ja interaktiivisuus ei koskaan saisi mennä saavutettavuuden ja käytettävyyden edelle.

Perjantaina, 16.8.2019

Verkkosivut yritykselle kannattaa tilata räätäliltä – mistä tietää hyvän tekijän?

Nettisivuja tekee nykyään todella moni harrastajasta freelancer-ammattilaiseen ja aina isompaan mainostoimistoon asti. Mistä hyvän tekijän sitten tietää? Lue täältä.

Maanantaina, 12.8.2019

Parasta koodarin työssä – matkani koodiapinasta WordPress-ammattilaiseksi

Noin kuusi vuotta sitten (työ)elämäni mullistui kun pistettiin oma yritys pystyyn. Sai tehdä asioita ”omalla tavalla”, vapaana kuin taivaan lintu. Joku saattaa kuvitella, että WordPress-verkkosivujen parissa työskentely on vain ”neppailua” tai ”puuhastelua”, mutta tosiasiassa se on ammattimaista työtä, tekniikan kehittämistä ja yhä enemmän ja enemmän kannattavaa bisnestä. Mutta mikä tästä työstä tekee mahtavan? mikä saa […]

Torstaina, 21.2.2019

7 syytä miksi verkkosivuilta poistutaan

Googlen Analytiikan Bounce Ratesta, eli välittömästä poistumisprosentista on digimarkkinointipiireissä jauhettu iät ja ajat. Mutta satutko tietämään mistä korkea prosentti johtuu? Syynä ei ainakaan ole rullaamisen tarve tai muut myytit, nykypäivänä ihminen kyllä scrollaa.

Tiistaina, 21.8.2018

Hakukoneoptimointi ei ole ominaisuus, jonka voit laittaa päälle

Hakukoneoptimointi on sivuston saattamista tilaan, jolla se löytyy kaikista parhaiten Googlesta ja muista hakukoneista. Se ei ole tuote, jonka voit ostaa mistä vain, vaan vaatii aina käyttäjältä työtä.

Maanantaina, 26.3.2018

10 työnäytettä syksyltä 2017

Vaikka referenssiosastolla on ollut hiljaisempaa, Dude on tehnyt kovasti töitä koko syksyn. Ennen kuin saamme loput asiakastarinat työnäytteisiin asti, on aika julkaista muutamia työnäytteitä täällä blogin puolella. Näistä kaikista ei tule välttämättä varsinaista referenssitarinaa Työt-sivulle.

Perjantaina, 1.12.2017

Miksi digitoimiston verkkosivuilla ei kerrota hintoja?

Yrittäjä-tuotteistaja ja Pölli tästä -blogin kirjoittaja Jari Parantainen on useasti kirjoittanut muunmuassa yritysten hinnoitteluun liittyvästä viestinnästä. Rupesin tiistain aamupöppörössä pohtimaan asiaa digitoimistoyrittäjän näkökulmasta. Niin, meillähän ei ole verkkosivujen tai verkkokauppojen hintoja sivuillamme, vaikka ne ovat tuotteet, joita myymme. Miksi näin? miksi hintaa ”salaillaan”? Sanotaan että hinta pitäisi tietää heti. Mites kun hinta määräytyy työn mukaan […]

Tiistaina, 15.8.2017