Keskiviikkona, 3.7.2013

Jos et jaa, näkeekö kukaan?

En ollut joku aika sitten pidetyiss√§ Suomen SomeAwardseissa, enk√§ Dinglen tapahtumassa, mutta seurasin ty√∂skentelyn ohessa kyseisi√§ tapahtumia tiiviisti toisen n√§yt√∂n TweetDeckist√§ni. Dingless√§ k√§ytyj√§ asioita kuvattiin my√∂s videolle Livestreamiin. Tolvasen esityksen ehdin katsoa kokonaan, enk√§ voi kuin allekirjoittaa kaiken. Nykyajan yrityksiss√§ pel√§t√§√§n jakaa sis√§lt√∂√§ jostain kumman syyst√§. Hy√∂dyllinen, p√§ivittyv√§, uudistuva sis√§lt√∂ on nettisivujen keskeisimpi√§ ja t√§rkeimpi√§ […]

Tämä kirjoitus saattaa sisältää vanhentunutta tietoa, sillä se on julkaistu yli 9 vuotta sitten.

En ollut joku aika sitten pidetyissä Suomen SomeAwardseissa, enkä Dinglen tapahtumassa, mutta seurasin työskentelyn ohessa kyseisiä tapahtumia tiiviisti toisen näytön TweetDeckistäni. Dinglessä käytyjä asioita kuvattiin myös videolle Livestreamiin. Tolvasen esityksen ehdin katsoa kokonaan, enkä voi kuin allekirjoittaa kaiken.

Nykyajan yrityksissä pelätään jakaa sisältöä jostain kumman syystä. Hyödyllinen, päivittyvä, uudistuva sisältö on nettisivujen keskeisimpiä ja tärkeimpiä asioita. Sama homma sosiaalisessa mediassa. Monen yrityksen Twitter tai Facebook sisältää laiskasti kerran kuussa päivityksiä yrityksen omista asioista tai diipadaapaa siitä, milloin vietetään lomia ja milloin pidetään pikkujoulut. Tosiasia on se, että päivittyvä, persoonallinen, hauska ja mielenkiintoinen sisältö kiinnostaa ihmisiä enemmän.

Miten netiss√§ pit√§isi sitten olla? Minun mielest√§ni ihan samalla tavalla kuin tosiel√§m√§ss√§kin – rehellinen oma itsens√§. ”Parempi olla hiljaa, jos ei ole (jotain tuntematonta linjausta noudattavaa) sanottavaa” -ajattelua en ymm√§rr√§. Jos j√§tt√§√§ sanomatta ja jakamatta, ei kukaan tied√§, eik√§ n√§e. Tolvanen kiteytti hyvin: Mit√§ ”salattavaa” yrityksill√§ on?

jakaminen

Tykkään Paytrailin (ent. Suomen Verkkomaksut Oyj) uudesta meiningistä sosiaalisessa mediassa vallattomasti! Puhuvat avoimesti Facebookissa nörttijargonistakin, jota kaikki eivät varmasti ymmärrä, mutta hauskalla tavalla, joka jää mieleen. Tällaista sen pitää ollakin!

Minulle (lähtökohtaisesti hyvän) sisällön jakaminen netissä on ihan sama asia kuin kertoisin kaverille kasvotusten jostain hyvästä jutusta. Joskus tavaraa tulee enemmän, joskus vähemmän. Twitterissä aktiivisuus on hyvä juttu ja tweettien määrä kasvaa varsinkin kun ihmisten kanssa käy keskustelua. Mutta toisinaan löytyy roppakaupalla hyviä juttuja. Jotkut tykkää, jotkut ei.

Maine ei mene, jos olet kaikille kiva ja puhut enimmäkseen asiaa. Ihmisläheisyys palkitsee pitkällä tähtäimellä niin netissä kuin netin ulkopuolellakin. Siispä jakakaa ihmiset! #sharingiscaring.

Lue myös nämä

Kotisivut yritykselle kannattaa tilata digitoimistolta

Kotisivut yritykselle ilmaiseksi, laadukkaasti ja nopeasti ovat mahdoton utopia. Miksihän näin?

Se parempi Twitter-pikaopas

Minulta kysytään usein vinkkejä Twitterin käyttöön tai sen aloittamiseen ja nyt päätin pistää luulot pois kirjoittamalla pikaoppaan, jolla pääset helposti starttiin. Joitakin vanhoja artikkeleita minulla on ummehtumassa, mutta nyt on aika tarkastella puhtaalta pöydältä miltä Twitterin käyttö näyttää vuonna 2014.

6 parasta chat-palvelua verkkosivuille – osa 2

Chat-palveluja on sadoittain, mutta joukossa on paljon bugisia tai muuten vain kökön näköisiä, joita ei voi tuunata haluamakseen tai joista ei löydy perusominaisuuksia kummempaa. Mitkä chat-palvelut ovat laadukkaita, mikä kannattaa ottaa verkkosivuille käyttöön?