Torstaina, 1.10.2015

Digitoimisto Dude Oy ja Hohkavaara yhdistyivÀt

Elokuussa muutettiin vaivihkaa isompiin tiloihin ja osa on saattanut pyöritellĂ€ pÀÀssĂ€ jotain hulluja ajatuksia, mutta ei se ole hetkeen mikÀÀn salaisuus ollut ettĂ€ Dude on löytĂ€nyt kolmannen mestarin tiimiinsĂ€. Kristian Hohkavaara on ollut JyvĂ€skylĂ€ssĂ€ yksi paikallisista toimijoista jo ainakin vuosikymmenen ajan. LĂ€hinnĂ€ yritysilmeitĂ€ ja grafiikkaa tuottava yhden miehen paja on tullut vastaan aika ajoin ja […]

TÀmÀ kirjoitus saattaa sisÀltÀÀ vanhentunutta tietoa, sillÀ se on julkaistu yli 7 vuotta sitten.

Elokuussa muutettiin vaivihkaa isompiin tiloihin ja osa on saattanut pyöritellÀ pÀÀssÀ jotain hulluja ajatuksia, mutta ei se ole hetkeen mikÀÀn salaisuus ollut ettÀ Dude on löytÀnyt kolmannen mestarin tiimiinsÀ. Kristian Hohkavaara on ollut JyvÀskylÀssÀ yksi paikallisista toimijoista jo ainakin vuosikymmenen ajan. LÀhinnÀ yritysilmeitÀ ja grafiikkaa tuottava yhden miehen paja on tullut vastaan aika ajoin ja naamakin alkanut tulla tutuksi milloin mitÀkin kautta.

Alkuvuodesta 2015 mietittiin mitÀ Dude on jatkossa. Ajateltiin jopa ettÀ jatketaan vielÀ mÀÀrittelemÀttömÀn ajan tehokaksikkona, mutta jotakuinkin samoihin aikoihin kun asioita mietittiin, Kristian pÀÀtti ottaa meihin yhteyttÀ. Ollaan kilpailtu samoista keisseistÀ ja toimistotkin olivat suunnilleen samassa talossa, joten ruvettiin funtsimaan voitaisiinko jotain tehdÀ yhdessÀ. Kristianin nimi oli tullut tÀssÀ vaiheessa sen verran monesti vastaan ja mies on toteuttanut melko mittavasti ja monipuolisesti projekteja isommille ja pienemmille tahoille, joten tutustuminen kiinnosti.

Kristianilla on ollut verkkosivukeissejÀkin kasvavassa mÀÀrin, mutta freelancer-koodarien kÀyttö ja homman hajanaisuus sekÀ yksin puurtaminen oli saanut ÀijÀn lopputulokseen, ettÀ on paljon tarkoituksenmukaisempaa tehdÀ hommia porukassa. Ja sehÀn meille passasi, koska Kristian on keskittynyt selvÀsti asiakkaalle lisÀarvon tuottamiseen hyvÀn laadun kautta sekÀ on tottunut toimimaan sujuvasti asiakasrajapinnassa. Kaikin puolin meininki on juuri meidÀn nÀköistÀ.

Ihan hÀtiköity pÀÀtös ei ollut, sillÀ mietimme vielÀ kevÀÀn ja kesÀnkin yli, kunnes pistettiin paperit menemÀÀn kaupparekisteriin. SitÀ on kasvanut sen verran kyyniseksi ja skeptiseksi, ettÀ aika pitkÀÀn tuli mietittyÀ onkohan tÀmÀ jÀtkÀ mistÀÀn kotoisin, mutta kun kertaakaan ei oltu kuultu keneltÀkÀÀn Kristianista negatiivista niin pakkohan se oli uskoa.

Asiakaspalveluhenkisyys Hohkavaarassa on huipputasoa, ja koska Kristian on vahvasti all-around-tyyppi, alan kokenut jermu, hÀn oli juuri se puuttuva palanen asiakasrajapinnassa, jota jatkossa tarvitsemme enemmÀn. Samoin printti- ja yritysilmepuoli on ollut meillÀ vÀhÀn vÀhÀisemmÀllÀ tolalla kun taas Kristianilla sitÀ hommaa on riittÀnyt enemmÀnkin. Jos tarvitset brÀndÀystÀ, logoa, julistetta, esitettÀ tai vaikkapa esimerkiksi messuosaston matskuja, Kristian on oikea mies hommaan.

Kristian on tyyppinÀ juuri oikeanlainen yrittÀjÀ, avoin ja rehellinen oma itsensÀ ja se on nÀkynyt kaikessa toiminnassa. Kertaakaan ei ole keulinut olevansa maailman paras graafikko tai liian baskeripÀÀ omien ideoidensa kanssa. On vahvuutta olla vaatimaton, mutta samaan aikaan taitava jÀbÀ.

Suurta riskiÀ tÀssÀ fuusiossa ei ollut, sillÀ Kristianilla on oma asiakaskuntansa ja liikevaihtonsa, samoin meillÀ. Aiemmin kaikki jaettiin kahtia, joten kolmeen pekkaan tekeminen on kieltÀmÀttÀ ÀkkiseltÀÀn kulttuurishokki, mutta noin parin kuukauden ajan on ollut hyvÀ fiilis tehdÀ töitÀ yhdessÀ.

MikÀ parasta, Kristian tykkÀÀ kirjoittaa, joten blogissamme nÀhdÀÀn jatkossa muidenkin kuin minun ja Juhan kirjoituksia.

Lue myös nÀmÀ

Dude tĂ€ytti 6 vuotta – mistĂ€ tĂ€hĂ€n on tultu, miten tĂ€hĂ€n on pÀÀsty?

Dude perustettiin vuonna 2013 kun Juha ja Roni hyppÀsivÀt työelÀmÀstÀ suoraan yrittÀjyyden ihmeelliseen maailmaan. Alku oli jÀnnittÀvÀÀ ja erilaista, jopa pelottavaa.

Hakukoneoptimointi – Googlen etusivulle viikossa SEO-työkalun avulla

TiedÀtkö millÀ hakusanoilla sivustosi löytyy? TiedÀtkö miten paljon nÀillÀ hakusanoilla sivuille pÀÀtyy vÀkeÀ?

Dude 2020 – kahdeksan vuotta kasvua

On jÀlleen aika summata menneen tilikauden dramaattiset kÀÀnteet ja miksei myös vÀhÀpÀtöisemmÀtkin mietteet yhteen blogaukseen. On taloutta, asiakkaita, henkilöstöÀ, projekteja, myyntiÀ, markkinointia, kohderyhmiÀ...