Perjantaina, 9.10.2015

Se kolmas dude

Moi, olen Kristian ja olen graafikko. Aiempiin tekemisiini voit tutustua osoitteessa www.hohkavaara.fi. Sivuilta l√∂ytyv√§st√§ blogista voit lukea hyvinkin tarkkaan my√∂s ammatilliset vaiheeni viimeisen kymmenen vuoden ajalta. Muistelen ensimm√§isi√§ havaintojani Digitoimisto Dudesta, jotka ajoittuvat vuoteen 2014. Jo silloin kiinnitin huomiota siihen, miten he viestiv√§t ja markkinoivat itse√§√§n jollain hyvin ep√§suomalaisella, raikkaalla tavalla. Sivuilta l√∂ytyneen ”yritysvideon” lopussa […]

Tämä kirjoitus saattaa sisältää vanhentunutta tietoa, sillä se on julkaistu yli 7 vuotta sitten.

Moi, olen Kristian ja olen graafikko. Aiempiin tekemisiini voit tutustua osoitteessa www.hohkavaara.fi. Sivuilta löytyvästä blogista voit lukea hyvinkin tarkkaan myös ammatilliset vaiheeni viimeisen kymmenen vuoden ajalta.

Muistelen ensimm√§isi√§ havaintojani Digitoimisto Dudesta, jotka ajoittuvat vuoteen 2014. Jo silloin kiinnitin huomiota siihen, miten he viestiv√§t ja markkinoivat itse√§√§n jollain hyvin ep√§suomalaisella, raikkaalla tavalla. Sivuilta l√∂ytyneen ”yritysvideon” lopussa juostiin perseet vilkkuen j√§rveen. Rentoa, ep√§virallista mutta silti ammatillisesti t√§ysin uskottavaa, jotain mit√§ ei n√§e edelleenk√§√§n t√§ll√§k√§√§n toimialalla liikaa. T√§m√§n p√§iv√§n yritysviestinn√§ss√§ oikea el√§m√§ huippuhetkineen ja aallonpohjineen saa n√§ky√§, samoin ihmiset puutteineen ja vahvuuksineen.

Sertifikaatit ja diplomit seinällä sekä webbisivuilla alkaa olla jo nähty. Meininki pitää olla niin kuin Metallican ekoilla levyillä, ei niinkään sellaista mitä se on ollut niillä myöhemmillä. Se on kenties se suurin kulttuurinen muutos yritysviestinnässä, jota yritykset läpikäyvät parhaillaan. Dude on siinä mielestäni melko hyvä jo valmiiksi ja ilman mitään strategiaa. Ole mitä olet, toiset tykkää, toiset ei.

Itse olin vuoden 2014 loppupuolella aika kypsä etsimään ympärilleni kumppaneita ja kävin keskusteluja muutamien paikallisten toimijoiden kanssa. Vaihtoehtoja ei ollut monta, koska halusin päästä kimppaan ihan tietyn tyyppisten tekijöiden kanssa. Kun tapasin dudet ekan kerran tammikuussa 2015, tajusin että näissä tyypeissä on jotain todella harvinaista Рtäysiä ammattilaisia, mutta silti äärimmäisen nöyriä kavereita. Ei minkäänlaista starailua, vaan jatkuvaa halua oppia uutta ja ymmärrys siitä, että ilman aitoa asiakasymmärrystä ja -empatiaa homma ei toimi pidemmän päälle.  Juhan kyvyt tuottaa modernia web-designia sekä Ronin lahjakkuus front-/WordPress-kehittäjänä olivat ilmeiset. Tiesin löytäneeni oikeat tyypit, mutta siitä hetkestä meni vielä yli puoli vuotta ennen kuin aika oli sopiva yritysten yhdistymiseen.

Mitä minä voin tuoda Dudeen?

Itselleni oli alusta asti selvää, etten halua Dudeen tullessani muuttaa mitään oleellista. Dude on kaunis juuri sellaisena kuin on, sitä ei saa muuttaa oleellisilta osin.

Uskoisin tuovani tähän yritykseen ainakin kokemusta liittyen yrittämiseen, josta puhuminen ja jonka analysointi on lempiaiheitani. Tiedän millaista on olla mukana melko nopeasti kasvavassa osakeyhtiössä ja tiedän ainakin jotain niistä haasteista ja mahdollisuuksista, joita kasvuun liittyy. Tuon Dudeen mukanani myös asiakkaita ja tietämystä toimialoilta, joita yrityksessä ei aiemmin ollut sekä vahvistan osaamista ja tarjontaa printtipuolella. Otan ainakin osin myös haltuuni asiakkuuksien hoitamisen, koska asiakkaissa ramppaaminen ja ihmisten kanssa puljaaminen on minulle suhteellisen luontaista.

Tähän loppuun vielä eeppinen fanfaari, pari yläfemmaa ja joku hymiö. Hyvää viikonloppua!

Lue myös nämä

Dude täytti 6 vuotta Рmistä tähän on tultu, miten tähän on päästy?

Dude perustettiin vuonna 2013 kun Juha ja Roni hyppäsivät työelämästä suoraan yrittäjyyden ihmeelliseen maailmaan. Alku oli jännittävää ja erilaista, jopa pelottavaa.

Digitoimisto Dude Рläpileikkaus 2019

Toimitusjohtajan henkilökohtainen ja umpirehellinen näkemys edellisestä tilikaudesta. Heittäydy mukaan jännittävään seikkailuun, tai katso edes kuvat.

Hakukoneoptimointi РGooglen etusivulle viikossa SEO-työkalun avulla

Tiedätkö millä hakusanoilla sivustosi löytyy? Tiedätkö miten paljon näillä hakusanoilla sivuille päätyy väkeä?