Tavoitteet
- Luoda kampanjalle uusi ilme, josta tunnistaa sukulaisuuden edellisen vuoden kampanjaan.
- Jatkaa yritysviestinnän rajojen ravistelua rohkealla ja erottuvalla kampanjasivulla.
- Tuoda esiin Ylvan vaastuullisuustyötä ja liiketoiminnan läpinäkyvyyttä.
- Keskustelun herättäminen.
Lopputulos
Toista kertaa julkaistun Vastuuttomuusraportin visuaalinen ilme jatkaa tutulla anarkistisella ja punk-henkisellä linjalla, jonka kautta haluttiin tuoda esiin Ylvan avointa ja rehellistä puhetta vastuullisuustyön haasteista ja kehityskohdista. Sivuston ja ilmeen tavoitteena on herättää keskustelua laajasti eri kanavissa, ja kampanjalle luotu uniikki kuvitusmateriaali on helposti hyödynnettävissä eri medioissa.
Tekniseltä toteutukseltaan Vastuuttomuusraportti tarjosi virkistävän haasteen. Räväkkä taitto, kuvituselementtien sommittelu suhteessa tekstiin ja pienet oivaltavat yksityiskohdat – huomasitko jo painikkeiden animaatiot? – toivat sopivasti vaihtelua verrattuna perinteisempiin verkkosivuprojekteihin.