Ylva vastuuttomuusraportti 2.024

Vastuuttomuuden välitilinpäätös

Saimme kunnian suunnitella Ylvan toisen Vastuuttomuusraportin vuosimallia 2024. Edeltäjänsä tapaan loimme anarkiaa huokuvan kampanjailmeen sekä verkkosivusivun, josta ei asennetta puutu. Kädet ylös ja housut alas, Vastuuttomuusraportti 2.024 on täällä!

Siirry sivustolle

Retrotyyliin piirretty pieni poika, jolla on spraymaalatut euron kuvat silmiensä päällä

Mitä teimme

  • Kampanjan visuaalisen ilmeen konseptointi ja graafinen suunnittelu.
  • Kampanjasivun ulkoasun suunnittelu ja tekninen toteutus.

Tavoitteet

  • Luoda kampanjalle uusi ilme, josta tunnistaa sukulaisuuden edellisen vuoden kampanjaan.
  • Jatkaa yritysviestinnän rajojen ravistelua rohkealla ja erottuvalla kampanjasivulla.
  • Tuoda esiin Ylvan vaastuullisuustyötä ja liiketoiminnan läpinäkyvyyttä.
  • Keskustelun herättäminen.

Lopputulos

Toista kertaa julkaistun Vastuuttomuusraportin visuaalinen ilme jatkaa tutulla anarkistisella ja punk-henkisellä linjalla, jonka kautta haluttiin tuoda esiin Ylvan avointa ja rehellistä puhetta vastuullisuustyön haasteista ja kehityskohdista. Sivuston ja ilmeen tavoitteena on herättää keskustelua laajasti eri kanavissa, ja kampanjalle luotu uniikki kuvitusmateriaali on helposti hyödynnettävissä eri medioissa.

Tekniseltä toteutukseltaan Vastuuttomuusraportti tarjosi virkistävän haasteen. Räväkkä taitto, kuvituselementtien sommittelu suhteessa tekstiin ja pienet oivaltavat yksityiskohdat – huomasitko jo painikkeiden animaatiot? – toivat sopivasti vaihtelua verrattuna perinteisempiin verkkosivuprojekteihin.

Eri näkymiä Ylvan Vastuuttomuusraportin verkkosivusta
Ylvan vastuuttomuusraportin mobiilinäkymiä esiteltynä puhelimen ruuduilla

Projektin kohokohdat

Räätälöity kampanjasivu

Ylvan Vastuuttomuusraportit ovat Ylvan sivusta erillään eläviä kampanjasivustoja, joilla on oma räätälöity sivupohja. Tämä mahdollistaa Ylvan omasta sivustosta poikkeavan ulkoasun ja rohkeita, näyttäviä ratkaisuja.

Duden WordPress-ylläpito

Kaikki ylva.fi -sivustot pyörii Duden korkean suorituskyvyn WordPress-optimoidulla palvelimella. Dude pitää huolta palvelimesta, nimipalvelusta, WordPress-päivityksistä, WordPressistä, lisäosista ja näiden tietoturvasta. Ylläpitopakettiin kuuluu myös muunmuassa ripeä tekninen tuki ja automaattiset varmuuskopiot.

Asiakkaan kommentti

Duden ystävällinen ja idearikas, mutta pragmaattinen ja suoraviivainen lähestyminen teki yhteistyöstä mutkatonta läpi kampanjasivuston kehittämisen. Visuaalinen ilme saatiin nivottua edellisvuoden projektiin, mutta freesattua niin, ettei se jättänyt tässäkään projektissa kylmäksi.

Eelis Rytkönen, chief impact leader yrityksestä Ylva vastuuttomuusraportti 2.024