Mitä tehtiin
Uudistuksessa huomioitiin erityisesti sivuston sisällönhallinnan joustavuus, saavutettavuus, nopea lataus ja tekninen toimintavarmuus. Visuaalisesta käyttöliittymäsuunnittelusta projektissa vastasi Generaxion, ja yhteistyö toimittajien välillä oli erittäin sujuvaa.
Sivusto palvelee monipuolisia käyttäjiä: konserttivieraita, Musiikkitaloon tutustuvia turisteja, ammattilaisia ja B2B-asiakkaita. Tapahtumien esille tuontiin rakennettiin Salesforcen integraatio ja käyttöön otettiin uusi Tixly-lipunmyyntijärjestelmä, joka integroitiin saumattomasti osaksi käyttökokemusta.
Tapahtumakalenterin toimivuuteen panostettiin erityisen paljon. Genren ja sesonkien mukaan toteutettu kategoria- ja hakutoiminnallisuus takaa, että käyttäjä löytää etsimänsä helposti. Samalla huolehdittiin, että Musiikkitalon saavutettu hakukonenäkyvyys ei päässyt kärsimään.
Lopputulos
Uudistettu verkkosivusto kokoaa yhteen kaiken olennaisen Musiikkitalon toiminnasta – olitpa sitten konsertin kuulija, esiintyjä, vuokraaja tai museokävijä. Sivuston käyttökoulutuksessa asiakkaan palautteet puhuivat puolestaan: “Näitä olemme aina toivoneet”, “Näinhän tämän kuuluukin toimia” ja “Voimme nyt tehdä kaiken helposti itse”.
Musiikkitalo sai verkkopalvelun, joka on teknisesti jämäkkä, sisällöllisesti monipuolinen ja käytettävyydeltään lyömätön.